İş Başvurunuzda İK Tarafındaki Küçük Tüyolar
Bilgi Bankası

İş Başvurunuzda İK Tarafındaki Küçük Tüyolar

Özgeçmiş yazmayı kimse sevmiyor, biliyorum. Emin olun bu dijital dönemde hala özgeçmiş yazıyor olmak benim bile hoşuma gitmiyor. Herkesin hikayesinin farklı olduğunun ve dinlenmesi gerektiğinin kanısındayım ama yapacak bir şey yok...

Özgeçmiş yazmayı kimse sevmiyor, biliyorum. Emin olun bu dijital dönemde hala özgeçmiş yazıyor olmak benim bile hoşuma gitmiyor. Herkesin hikayesinin farklı olduğunun ve dinlenmesi gerektiğinin kanısındayım ama yapacak bir şey yok. Bir de özgeçmişinizin gittiğiniz yerde hala elle doldurulması talebi var tabii. Şu dönemde, insan kaynaklarının işe alım modülünde yapılması gereken öncelik, bu alanın dijitalleşmesi bence. İk olarak yazı karakterinden tespit ediyorum diyorsanız (?!), bence bunun yöntemini değiştirmelisiniz. Konu konuyu açıyor valla bizim ülkede. Bir yerden başlasak eksiklikler silsilesiyle elimizde kalıyor her şey. Şimdilik bu konuyu es geçiyorum.

İnsanları bir kuruma kabul ederken sadece özgeçmişe bakmak değil, dinlemek gerekiyor. Ancak şu bir gerçek, özgeçmiş sizin belli başlı konularda kendinizi tanıtmanızı sağlayan hala vaz geçilemez bir yöntem. Bu yüzden dikkat edilmesi gereken bazı özellikler mevcut. Sizler her ne kadar tek kişi olarak başvuru sağlayıp değerlendirilmeyi beklerken, bizler bu işe başvuruda bulunmuş yüzlerce özgeçmiş arasından tercihlerimizi yapıyoruz. Ve üzülerek belirteyim ki, her insan kaynakları çalışanı her özgeçmişi incelemiyor. Kullanılan programdaki süz yöntemiyle kendi özelliklerini belirleyip program tarafından o özeliklere uygun cvlerle ilgileniyor. Bu yüzden özgeçmişi, ilan şartlarına göre başvuru sağlamış olmanız önemli! Hatta belki buna göre küçük değişiklikler yaparak ön plana çıkarmanız gerekebilir. Bizler genellikle özgeçmişlerde aranılan aday neticesinde belirli noktalara bakarız. Uygunsa, detaylı inceleme gerçekleştiririz. Bu yüzden ÖZGEÇMİŞİNİZ ÖNEMLİ! Mesela İngilizce bilgisi ileri düzey şartı sunan bir kuruma başvuru yapmış ve İngilizcenizi orta düzey işaretlediyseniz (öyle şey olur mu demeyin yapan çok kişi var, sebebini diğer yazılarımda açıklayacağım) otomatik olarak elenirsiniz. Özgeçmişinize bakılmaz bile!

Bu arada küçük bir ipucu vereyim: Başvuru yaptığınız sistemde, aynı kuruma yapmış olduğunuz tüm başvurularınız, daha önce görüşme yapılmışsa hakkınızdaki alınan notlar, kurumun hangi ilanlarına kaç kere başvuru yaptığınız vb. hepsi gözüküyor. Hani “amaaan nerden anlayacak, bilecek” demeyin. Hele de üşengeç bir ik değilse gelmediğiniz, nasıl cevap verdiğinize kadar notları programa eklemiştir, unutmayın.

Bilgi Bankası'na Dön